Woningcorporaties komen in actie met project Bouwstroom Haaglanden

04 oktober 2021

De woningcorporaties in de Regio Haaglanden willen met slimme bouwoplossingen sneller woningen realiseren. Dit krijgt vorm in het project ‘Bouwstroom Haaglanden’. Op 27 september 2021 is symbolisch de intentieverklaring ondertekend door twaalf woningcorporaties in de regio Haaglanden.

De wooncrisis is te groot om niets te doen. Zeker in de regio Haaglanden is de woningnood groot. Woningzoekenden staan gemiddeld ruim zes jaar ingeschreven voordat zij een sociale huurwoning toegewezen krijgen. Met meer dan 160.000 ingeschreven woningzoekenden en slechts 8.000 verhuringen per jaar staat vast dat de woningnood groot is. Corporaties maken afspraken met gemeenten, provincie en de huurdersorganisaties over het toevoegen van sociale huurwoningen in de regio.

Update coronavirus: ons kantoor is gesloten. Wij zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar!

Bron: Arcade 23 september 2021

Om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, volgen wij de richtlijnen van het kabinet en RIVM. Ons kantoor is daarom gesloten, maar onze dienstverlening gaat wel door. Wij volgen te allen tijden de richtlijnen van het RIVM. Hieronder leest u wat dit voor u betekent. Houd onze website in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

Wij blijven bereikbaar via:

– e-mail: info@arcadewonen.nl

– telefoon: (0174) 28 23 00

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.

Reparatieverzoeken

Meld reparatieverzoeken via onze website* of telefonisch via (0174) 28 23 00, toets 4.

* Helaas is het vanwege een storing op dit moment niet mogelijk om uw reparatie online te melden. Neem telefonisch contact met ons op via (0174) 28 23 00 – toets 4 -, of stuur een e-mail naar reparatieverzoeken@arcadewonen.nl

Spoedeisende reparaties voeren wij direct uit. Dit zijn reparaties van gebreken die gevolgen hebben voor onder andere de veiligheid en gezondheid. Zoals brand, gas- en waterlekkages, elektrastoringen, een CV die uitvalt of als u geen warm of stromend water heeft. Meer informatie over het melden van een reparatie leest u hier.

De wachttijd voor het uitvoeren van een reparatie kan wat langer zijn.

Verhuur/verhuizing

• Wij gaan uiteraard door met het verhuren van woningen.

• Huuropzeggingen nemen wij op de gebruikelijke wijze in behandeling.

Huisbezoeken

In het kader van overlast en huurbetaling vinden huisbezoeken niet plaats.

Huisuitzettingen

Huisuitzettingen vinden in principe niet plaats.

Huurbetaling

Kunt u als gevolg van de coronacrisis uw huur niet betalen omdat u geen inkomen meer heeft? Stuurt u dan een schriftelijk verzoek met een korte toelichting naar info@arcadewonen.nl. Wij zoeken samen met u naar een oplossing.

Kwetsbare bewoners

Voor kwetsbare bewoners zijn wij bereikbaar via (0174) 28 23 00, toets 1 en daarna toets 3.

Onderhoudsprojecten

• Het onderhoudsproject 100 woningen Oranjebuurt in ’s-Gravenzande wordt gefaseerd uitgevoerd. De aannemer volgt de richtlijnen van de RIVM en het protocol Samen Veilig Doorwerken.

• Gepland schilderwerk, CV- keuken- badkamer en toiletvervanging wordt uitgevoerd. Betreffende bewoners worden hierover vooraf geïnformeerd.

• Medewerkers van de schoonmaakbedrijven besteden extra aandacht aan het schoonhouden van onder andere deurklinken en trapleuningen in de algemene portieken.

Vereniging van Eigenaren

Vergaderingen van VvE’s worden niet gehouden. Dit zijn ingrijpende maatregelen in uitzonderlijke tijden. Laten we samen zorgen dat deze situatie zo snel als mogelijk voorbij is.

Dank u voor uw begrip en blijf gezond.

Update coronavirus: ons kantoor is gesloten. Wij zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar!

25 maart 2021

Om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, volgen wij de richtlijnen van het kabinet en RIVM. Ons kantoor is daarom gesloten, maar onze dienstverlening gaat wel door. Wij volgen te allen tijden de richtlijnen van het RIVM. Hieronder leest u wat dit voor u betekent. Houd onze website in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

Wij blijven bereikbaar via:

– e-mail: info@arcadewonen.nl

– telefoon: (0174) 28 23 00

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.

Reparatieverzoeken

Meld reparatieverzoeken via onze website of telefonisch via (0174) 28 23 00, toets 4.

Spoedeisende reparaties voeren wij direct uit. Dit zijn reparaties van gebreken die gevolgen hebben voor onder andere de veiligheid en gezondheid. Zoals brand, gas- en waterlekkages, elektrastoringen, een CV die uitvalt of als u geen warm of stromend water heeft. Meer informatie over het melden van een reparatie leest u hier.

De wachttijd voor het uitvoeren van een reparatie kan wat langer zijn.

Minder dringende reparatieverzoeken voeren wij na 9 februari 2021 uit.

Verhuur/verhuizing

• Wij gaan uiteraard door met het verhuren van woningen.

• Huuropzeggingen nemen wij op de gebruikelijke wijze in behandeling.

Huisbezoeken

In het kader van overlast en huurbetaling vinden huisbezoeken tot en met 9 februari 2021 niet plaats.

Huisuitzettingen

Huisuitzettingen vinden in principe niet plaats.

Huurbetaling

Kunt u als gevolg van de coronacrisis uw huur niet betalen omdat u geen inkomen meer heeft? Stuurt u dan een schriftelijk verzoek met een korte toelichting naar info@arcadewonen.nl. Wij zoeken samen met u naar een oplossing.

Kwetsbare bewoners

Voor kwetsbare bewoners zijn wij bereikbaar via (0174) 28 23 00, toets 1 en daarna toets 3.

Onderhoudsprojecten

• Het onderhoudsproject 100 woningen Oranjebuurt in ’s-Gravenzande wordt gefaseerd uitgevoerd. De aannemer volgt de richtlijnen van de RIVM en het protocol Samen Veilig Doorwerken.

• Gepland schilderwerk, CV- keuken- badkamer en toiletvervanging wordt uitgevoerd. Betreffende bewoners worden hierover vooraf geïnformeerd.

• Medewerkers van de schoonmaakbedrijven besteden extra aandacht aan het schoonhouden van onder andere deurklinken en trapleuningen in de algemene portieken.

Vereniging van Eigenaren

Vergaderingen van VvE’s worden tot en met 9 februari 2021 niet gehouden.

Dit zijn ingrijpende maatregelen in uitzonderlijke tijden. Laten we samen zorgen dat deze situatie zo snel als mogelijk voorbij is.

Dank u voor uw begrip en blijf gezond.

Bron: Arcade wonen site

Update coronavirus: ons kantoor is gesloten. Wij zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar!

21 januari 2021

Om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, volgen wij de richtlijnen van het kabinet en RIVM. Ons kantoor is daarom gesloten, maar onze dienstverlening gaat wel door. Wij volgen te allen tijden de richtlijnen van het RIVM. Hieronder leest u wat dit voor u betekent. Houd onze website in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

Wij blijven bereikbaar via:

– e-mail: info@arcadewonen.nl

– telefoon: (0174) 28 23 00

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.

Reparatieverzoeken

Meld reparatieverzoeken via onze website of telefonisch via (0174) 28 23 00, toets 4.

Spoedeisende reparaties voeren wij direct uit. Dit zijn reparaties van gebreken die gevolgen hebben voor onder andere de veiligheid en gezondheid. Zoals brand, gas- en waterlekkages, elektrastoringen, een CV die uitvalt of als u geen warm of stromend water heeft. Meer informatie over het melden van een reparatie leest u hier.

De wachttijd voor het uitvoeren van een reparatie kan wat langer zijn.

Minder dringende reparatieverzoeken voeren wij na 9 februari 2021 uit.

Verhuur/verhuizing

• Wij gaan uiteraard door met het verhuren van woningen.

• Huuropzeggingen nemen wij op de gebruikelijke wijze in behandeling.

Huisbezoeken

In het kader van overlast en huurbetaling vinden huisbezoeken tot en met 9 februari 2021 niet plaats.

Huisuitzettingen

Huisuitzettingen vinden in principe niet plaats.

Huurbetaling

Kunt u als gevolg van de coronacrisis uw huur niet betalen omdat u geen inkomen meer heeft? Stuurt u dan een schriftelijk verzoek met een korte toelichting naar info@arcadewonen.nl. Wij zoeken samen met u naar een oplossing.

Kwetsbare bewoners

Voor kwetsbare bewoners zijn wij bereikbaar via (0174) 28 23 00, toets 1 en daarna toets 3.

Onderhoudsprojecten

• Het onderhoudsproject 100 woningen Oranjebuurt in ’s-Gravenzande wordt gefaseerd uitgevoerd. De aannemer volgt de richtlijnen van de RIVM en het protocol Samen Veilig Doorwerken.

• Gepland schilderwerk, CV- keuken- badkamer en toiletvervanging wordt uitgevoerd. Betreffende bewoners worden hierover vooraf geïnformeerd.

• Medewerkers van de schoonmaakbedrijven besteden extra aandacht aan het schoonhouden van onder andere deurklinken en trapleuningen in de algemene portieken.

Vereniging van Eigenaren

Vergaderingen van VvE’s worden tot en met 9 februari 2021 niet gehouden.

Dit zijn ingrijpende maatregelen in uitzonderlijke tijden. Laten we samen zorgen dat deze situatie zo snel als mogelijk voorbij is.

Dank u voor uw begrip en blijf gezond.

Bron: Arcade site

Algemeen Dagblad – Rianne de Zeeuw-Heus
21 januari 2021

Toekomst: dagelijks vervoer van honderden pallets met verse Westlandse producten naar de Rotterdamse haven, Schiphol of de ferry in Hoek van Holland. Niet met vrachtwagens, zoals vroeger in 2020, maar via buizen. Via een laadstation middenin je bedrijfshal laad je de pallets in voertuigen die aan een rails hangen. En weg zijn ze, binnen mum van tijd naar een klant of volgend transportmiddel.

Diverse gemeenten, provincies en grote bedrijven tekenden onlangs een convenant met Hyperloop Development Program om te onderzoeken of zo’n hyperloop voor vracht, oftewel: cargoloop, mogelijk is in de drukke Randstad. ,, We zijn ervan overtuigd dat een cargoloop een grote verbetering kan aanbrengen in het vervoeren van vracht”, zegt Rik Roeske, projectleider van Cargoloop Holland.

Het onderzoek richt zich op het traject tussen de Rotterdamse haven, Westland en Schiphol. © Hyperloop Development Program

Voordelen

De lageluchtdrukbuis van een cargoloop zal ongeveer 2 meter breed zijn en kan boven- of ondergronds worden gemaakt. De voertuigen hangen, of zweven eigenlijk onder een rails door middel van magneten en worden aangedreven met elektriciteit. Het vervoermiddel zou een vermindering van onderhoudskosten aan de bestaande infrastructuur betekenen en verlichtend werken voor de fileproblematiek. Ook zou een sterke verbetering van de luchtkwaliteit in de Randstad worden bewerkstelligd, door het reduceren van CO2-emissies.

Het onderzoek richt zich nu op het vervoeren van versproducten, die vanwege de beperkte houdbaarheid gebaat zijn bij snel vervoer en weinig vertraging. Planten, bloemen, groenten en fruit dus. Het Westland is derhalve de ultieme plek om te beginnen. Inmiddels heeft ook PostNL het convenant getekend en wordt dus ook de mogelijkheid onderzocht om post of pakketjes door de lageluchtdrukbuizen te vervoeren. Onder andere Schiphol, de Dutch Flower Group, gemeente Rotterdam, gemeente Westland, groentehandelaar The Greenery, het Groente en Fruithuis en Greenport Duin- en Bollenstreek hebben ook getekend.

De exploiterende partij, mate van concurrentie met de huidige transportsector en uitvoering van het netwerk zijn allemaal nog onderdeel van het onderzoek. De eerste onderzoeksresultaten worden in de loop van 2022 verwacht.

Een pod zoals die eruit kan komen te zien als de cargoloop ooit gerealiseerd wordt. © Hyperloop Development Program

Rik Roeske, projectmanager van Cargoloop Holland. Op de achtergrond een impressie van de cargoloop. © Thierry Schut/Hyperloop Development Program

Deze hyperloop moet in de toekomst versproducten razendsnel van a naar b brengen | Topverhalen Westland | AD.nl